 |
 |
DJ. SMITH
Smith (Kovács András) 1982. május 16-án született Debrecenben. Gyerekkora óta a zenével foglalkozik, több éven keresztül játszott billentyus hangszereken, ami kello alapot adott a dj szakmához. 1996 óta dolgozik mint dj 2000 óta a sárándi M47 rezidense 2004- tol a ngoht tagja 2004- ben megalapította saját lebel-jét a Discordance Free Records- ot, amely a www.dfr.hu címen elérheto.
Szinte már az összes világsztárral zenélhetett együtt, akik elismeroen nyilatkoznak zenei, illetve technikai tudásáról. Külföldön fellépett már Horvátországban, Ukrajnában, Jugoszláviában és Boszniában, a legnagyobb Magyarországi rendezvények (pl.: Mayday) rendszeres fellépoje.
Eddigi saját szerzemények: 2003- Hallutination (Peet Beat: Syncron mix cd) 2004- Speen: Catchment area : Aumant : Kicks
Megjelenések: DFR001- Speen: Ep (2004)
Leköthető a (30)9637-698-as telefonszámon.
|
 |
 |
 |
DJ. ZSÍROS
1972. február 17-én született Debrecenben. 1994-óta dolgozik Dj.-ként. Magyarország területén sok helyen fellépett, de igazi régiója Kelet-Magyarország, ahol a legismertebb. Zenei stílusát nem szereti behatárolni, mindenféle zenét játszik.
Kedvenc Dj.: CARL COX Kedvenc zene: Mindig az, amit pillanatnyilag hallgat Maxi lemezek száma: kb. 2000 Lemezforrás: jelenleg Ausztria
Leköthető a (30)9637-698-as telefonszámon.
|
 |
 |
 |
ADAM BEYER
Adam Beyer már egészen korán elkötelezett híve lett a ritmusok fantasztikus világának. Tizenévesen dobolt, majd a deckek felé terelodött érdeklodése. 1990-ben megvette elso lemezjátszóját és helyi bulikon és klub-okban kezdett játszani igen széles skálán mozogva, a hip-hoptól, hip-house-tól kezdve egészen az acid-ig és a technoig. Beyer hamar megtanulta hogyan tudja szettjeit igazán meggondoltan és összpontosítva felépíteni, ez a pontosság mára stílusának fo ismertetojelévé vált. 1992-ben egy haverja az iskolából, Peter Benisch bemutatta Beyernek a sampler-t/sampler technikáját (?) , egy évvel késobb már megkötötték elso lemezszerzodésüket a new york-i Direct Drive-val. Miután 1995-ben befejezte az iskolát Beyer a Planet Rhythm nevu lemezboltban kezdett dolgozni, miközben különbözo nevek alatt trackeket adott ki és dj-ként lépett fel Skandinávia-szerte.
Adam Beyer a Drumcodes 1-t (Planet Rhythm 1995) úgy emlegeti, mint az elso felvételt, ami meghatározta stílusát: kemény, dobfutamokkal teli és loop-orientált. Ennek a korongnak a nevét veszi fel Beyer jövobeni labelje, és ezt követi a hangos kritikával fogadott debütáló albuma, a Decoded (Planet Rhythm 1996). A tökéletes dj “eszközök”/”alapanyagok” (?) létrehozásának vágya készteti arra, hogy életre hívja a Drumcode labelt, ami megadta számára a teljes zenei szabadságot. A kiadót azonnal sikeressé tette eros/átgondolt koncepciója és magas minoségi elvárása. Hat lemez után Beyer elindította a Code Red labelt, ami foként a techno kissé könnyedebb oldalára koncentrált. A Code Red a tizedik, a Stand Down címu kiadvánnyal fejezte be muködését. Ez a válogatás különbözo nemzetközi muvészek mixeit tartalmazta.
Beyer producer munkásságával hamarosan magára vonta a dj-k figyelmét, amit természetesen meghívások követtek világszerte. Sokak szerint meteoritszeru feltunése a svéd techno befolyásának növekedését gyorsította. Erosen meghatározta a Stockholmban uralkodó zenei irányzatot, szorosan együttmuködve barátikörével és az ún. Triumvirátussal, amihez Beyeren kívül Joel Mull és Cari Lakebush tartozott. Rengeteg saját munka és remix kiadása után útjára indította második albumát, a Protechtion-t (Drumcode 1999). Míg a piacot elárasztotta a monoton, loop-orientált techno, addig Beyer tovább erosítette számai karakterességét, ami elozo munkáit is jellegzetessé tette, valamint egy dallamosabb vonalat is hozzáadott (a tánctérre is figyelmet fordítva)
Még ugyanebben az évben Adam Beyer és Cari Lakebush összefogtak, hogy lélegzetelállító live act-ekkel elkápráztassák a londoni közönséget. A fellépést eroteljesen áthatotta a kreativitás, mialatt back to back mixeltek, egyedi stílusukat megtartva.
Ahogy a Drumcode foként svéd muvészekre koncentrált, pl. a Remainings III. (Drumcode 2001), Beyer új, limitált sorozatokat indított. A félszériák (pl.: 20.5) nemzetközi muvészek és feltörekvo svéd producerek remixeibol állnak. Míg egy sorozat tíz kiadványt és egy végso válogatást tartalmaz.
2002-ben Beyer egy új label, a Truesoul arculatát tervezi, ami a különbözo zenei hatásoknak több teret engedne. A Treusoul-t egy barátokkal folytatott, zárt internetes társalgásként indult, Stockholmban. A csoportot Henrik Fagerberg alapította, aki most a muvészeti igazgatója és dizájnere a labelnek. A Truesoulra a csapat húsz év alatt felhalmozódott elektronikus zenei tapasztalata hat erosen, a label pedig egyedi projectekre és teljes albumokra fog koncentrálni.
Adam Beyert összpontosított dj-játéka és kompromisszumot nem ismero kiadói munkássága emelte a világ techno arénájába, ez tette lehetové számára, hogy szerte a világon játsszon a klub-okban és megjelentesse lemezeit. Fiatal kora ellenére Adam Beyer a techno egyik vezéralakjává tudott válni.
Relases: "Drumcodes 2", 12" (Planet Rhythm) "This Is Code Red Vol 8", 12" (Code Red) "Lost & Found EP", 12" (Conform) "Shortlife EP", 12" (Drumcode) "Decoded", CD (Planet Rhythm) "Decoded", 2x12" (Planet Rhythm) "Compressed", 12" (Drumcode) "Remainings", 12" (Code Red) "Pump EP", 12" (Primate Recordings) "Crispy Bits", 2x12" (Drumcode) "Stocktown City", 12" (Rotation) "Recoded", 4x12" (Planet Rhythm) "Drumcode 09", 12" (Drumcode) "Recoded", CD (Planet Rhythm) "Drum Codes 1", 12" (Planet Rhythm) "Fett", 12" (Loop Records) "Character EP", 12" (Drumcode) "Protechtion", CD (Drumcode) "Remainings 3 Remixes", 12" (Drumcode) "Mould EP", 12" (Future Frontier) "Tasty Bits", 2x12" (Drumcode) "Remainings III", 2x12" (Drumcode) "The Time Ltd", 12" (Drumcode) "The Time", 12" (Drumcode)
Apperances: Remaining III on "Nu-progressive Era", 2xCD (Hooj Choons) Lost & Found EP on "Mix Series Pounding Grooves", CD (Fine Audio) Drumcode 15 on "Drumcode 15", 12" (Drumcode) Lost And Found (CNFR012 A1) on "Geushky: This Is The Colour We Are", CD (Geushky) Those Funky Moments on "Turbo Studio Sessions (Vol2): Vinyl", 2x12" (Turbo) Remanipulator (Adam Beyer Remix) on "Mix Series Michael Burkat", CD (Fine Audio) Agent Wood - Adam Beyer Remix on "Mix Series Mhonolink", CD (Fine Audio) Forthcoming on "Mixed Emotions: Montreal Mix Sessions Vol. 5", 2xCD (Turbo) Flowerchild (Adam Beyer Remix) on "Hardware Volume #4", 2xCD (Hardware) C1 (Remainings III) on "Mixed Emotions: Montreal Mix Sessions Vol. 5", 2xCD (Turbo) A1 on "Sudden Scene EP", 12" (Tortured) B1 on "Sudden Scene EP", 12" (Tortured) Spies on "Sound Architecture Volume", 3x12" (Hybrid Productions) Ghetto Jack (Adam Beyer Remix 1) on "Ghetto Jack", 12" (Soma) B2 on "Sudden Scene EP", 12" (Tortured) Funky Badja (Adam Beyer Remix) on "Funky Badja EP", 12" (Svek) Ghetto Jack (Adam Beyer Remix 2) on "Ghetto Jack", 12" (Soma) 4.50 on "39 Flavours of Tech-Funk", 2xCD (React) Primate 050 (Adam Beyer Mix) on "Durtmund (duplicate; will be deleted)", CD (Fine Audio) Pump I on "Mix-up - Compiled & Mixed By Bill Nasty", CD (Mazzo) Adam Beyer Mix on "Two Fat Downloads 88 EP", 12" (Primevil) Drum Code No.1 (Adam Beyer Remix) on "Drum Code No.1 Remix EP", 12" (Primate Recordings) Pump 2 on "F.A.C.T. 2", 2xCD (Moonshine) B2 on "Techno Methods Vol. 1 London", CD (Distance) Drumcode 15 on "Split Release", 12" (Hybrid Productions) Drumcode 15 rmx on "Split Release", 12" (Hybrid Productions) Flowerchild (Adam Beyer's Remix 1) on "Flowerchild 1998 Remix EP", 12" (Synewave) Flowerchild (Adam Beyer's Remix 2) on "Flowerchild 1998 Remix EP", 12" (Synewave) Conceiled Project (Part 1) on "The Lords Of Svek Vol. 3", CD (Svek) Conceiled Project (Part 2) on "The Lords Of Svek Vol. 3", CD (Svek) Push Upsatairs (Adam Beyer Mix 1) on "Push Upstairs", CD5" (Junior Boy's Own) Drum Code 1 (Adam Beyer Remix) on "The Sound Of Ultimate B.A.S.E. 2", CD (Moonshine) The High Tech Child (Adam Beyer Mix) on "Techno Energy 7", CD (Nextera) Remainings (Marco Carola Remix) on "Stand Down", 3x12" (Code Red) Remainings II (James Ruskin Remix) on "Stand Down", 3x12" (Code Red) Untitled (Claude Young Remix) on "Stand Down", 3x12" (Code Red) Second Coming on "Stand Down", CD (Code Red) Codered 08 on "Stand Down", CD (Code Red) This Is Code Red on "Stand Down", CD (Code Red) Remainings II on "Stand Down", CD (Code Red) Codered 10 (Percy-X Remake) on "Stand Down", CD (Code Red) Remainings (Marco Carola Remix) on "Stand Down", CD (Code Red) Remainings II on "Stand Down", CD (Code Red) Highrider (Adam Beyer Mix 1) on "Highrider", 12" (Platform) Warchild (Adam Beyer Remix) on "Warchild (Beyer Remixes)", 12" (Synewave) A (J.dahlback Mix) on "Hardware #06", 2xCD (Hardware) Warchild (Adam Beyer Remix) on "Warchild Adam Beyer Remixes", 12" (Synewave) Warchild (Adam Beyer Remix) on "Warchild (Beyer Remixes)", 12" (Synewave) Warchild (Adam Beyer Remix) on "Warchild Adam Beyer Remixes", 12" (Synewave) Manipulated - Adam Beyer Remix on "Manipulated Remixes", 2x12" (Primate Recordings) Highrider (Adam Beyer Mix 2) on "Highrider", 12" (Platform) Bon Voyage (Adam Beyer Mix) on "Bon Voyage", 12" (Svek) The Time Remix on "Prime Sessions", CD (EQ / Stomp) Remanipulator (Adam Beyer Remix) on "Wetmusik Mix-up Volume 3 - Live At The Forum", CD (Wetmusik) Agent Wood - Adam Beyer Remix on "Agent Wood Remixes", 2x12" (Primevil) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Concept Techno 1.0", CD (Hardware) Remainings III (Thomas Krome Remix) on "Tronic Treatment", CD (Moonshine) Remanipulator (Adam Beyer Remix) on "Prime Sessions", CD (EQ / Stomp) Agent Wood - Adam Beyer Remix on "Primate Endangered Species", 12" (Primate Recordings) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Manipulated Remixes", CD (Primate Recordings) Remaining III on "Rock The Discotheque", CD (Matrix Musik) Remanipulator (Adam Beyer Remix) on "Tronic Treatment", CD (Moonshine) Remaining 111 (DK Remix) on "Sound Design", 2xCD (Jive Electro) Untitled (Remix 01) on "Analogon E.P. Remixes 1", 12" (C.L.R.) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Sound Design", 2xCD (Jive Electro) Bon Voyage (Adam Beyer Mix) on "Audiophonic Volume 5", CD (Fine Audio) The Desert White (Adam Beyer Remix) on "Soundtrack Saga - Rmx Part 2", 12" (i220) Remaining III [Jesper Dahlback Remix] on "Rock The Discotheque", CD (Matrix Musik) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Fear And Loathing", 4x12" (React) Manipulated - Adam Beyer Remix on "Audiophonic Volume 5", CD (Fine Audio) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Fear And Loathing- DJ Mix Project", 2xCD (React) Manipulated - Adam Beyer Remix on "Terra Firma", CD (Geushky) Re - Manipulated [Adam Beyer Remix] on "Rock The Discotheque", CD (Matrix Musik) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Modes Of Communication - Latinism", CD (Eukatech) Analogon (Adam Beyer Remix 02) on "Analogon E.P. Remixes 2", 12" (C.L.R.) Remanipulator (Adam Beyer Remix) on "More Favorite Tools 1", CD (XXX Records) Manipulated (Adam Beyer Remix) on "Steve Stoll At The Wheels Of Steel", CD (Galvanic) Bon Voyage (Adam Beyer Mix) on "Bon Voyage", 12" (R&S) Those Funny Moments on "Turbo Studio Sessions Vol.2", CD (Turbo) Remaining III [Jesper Dahlback Remix] on "Nu-Progressive Era", 3xCD (Hooj Choons) Agent Wood - Adam Beyer Remix on "Wetmusik Mix-Up Volume 4 - Live @ Storey Hall", 2xCD (Wetmusik) Remainings III (Thomas Krome Remix) on "Tronic Treatment", CD (Hardware) Remanipulator (Adam Beyer Remix) on "Tronic Treatment", CD (Hardware) Remaining III on "The Last DJz On Earth", 2xCD (EQ / Stomp) Lost & Found B2 on "The Last DJz On Earth", 2xCD (EQ / Stomp)
|
 |
 |
 |
OSCAR MULERO
Mielott az elektronikus zenével találkozott volna a Trash Mutal nevu zenekarban gitározott, az együttes a kemény havy-metálos dallamokat nyomatta! Oscar kisebb madridi klubokban kezdte a zenélést, majd hamarosan már a legnagyobb és leghíresebb discokat járta! Hamarosan megkapta elso rezidens Dj szerzodését!
Az Abys New Word nevu klubban ismerkedett meg Yke-vel, akivel hamarosan társak lettek. Mindketten átmentek az Overdrive-ba, ahol is 6 hónapot töltöttek el rezidensként, innen a következo lépcso, egy közös saját klub megnyitása (az Omen) amely hamarosan az avantgarde és kísérleti zenék templomává vált! Mivel a zenélés és a klubvezetés nehezen fért össze, így a zenélés mellett maradt és residensi munkát már nem vállalt, hanem járta az országot és egyre többet utazott külföldre!
Oscar volt az elso spanyol Dj, aki a Maydayen zenélhetett!! Stílusára a minimalista techno jellemzo, technikája kifinomult és sokszínu!
A techno melett chill out- ambient D & B zenéket is játszik, ám ilyenkor Doctor Smoke néven lép fel! Csütörtökönként Madrid belvárosában az Atend States nevu klubban D&B rezidenciája van! Yke-vel közösen pedig Flowe Forceing néven szoktak fellépni!
Számos maxit kiadott már, többek között az X-Large kiadónál is! Saját kiadóját a Warm Up-ot pedig két éve alapította. Sokat zenélnek együtt a másik spanyol hírességgel, Angel Molinával, így többek között a Levi's turnéjának valamennyi állomásán jelen voltak!
Oscar nagyon sok elismerésben részesül, ot tarják Spanyolország Nr 1 Dj-jének! Többször megkapta a Dj Award-on a legjobb Dj-nek járó díjat, és a DEEJAY Magazin is az év Dj-nek választotta 3 évvel ezelott!
Sokáig tartana felsorolni melyik országban és rendezvényeken zenélt, így a teljesség igénye nélkül egy pár közülük: Franciaország - Rex Klub Toulouse, Német o.- Mayday, Love Parade,Omen, Spanyol- Sonar Fest, Technotrax, Art Futura, stb..... Mostanában egyre több idot tölt a stúdióban és a Kobayashi Rec-nál, illetve saját kiadójánál jelenteti meg zenéit!
|
 |
 |
 |
SAMUEL L. SESSION
SAMUEL L. SESSION, a Magyarországon is rendkívül népszeru svéd vonal elso-osztályú lemezlovasa a 1980-as évek végén kezdte pályafutását, ekkor még csak barátai örömére. Tudása, technikája 1992-ben ért profi szintre, és ekkor Samuel betört a nemzetközi elektronikus szcénába. Öt év múlva elég tapasztalattal és sikerrel a háta mögött megalapította saját kiadóját, a progresszív hangzásra építo CYCLE-t, melyet ma a legelismertebb labelek között tartanak számon a szakmában. Session képességeire garanciaként szolgálnak a Dave Angel által jegyzett Rotation-nél illetve Heiko Laux Kanzlerant label-jénél megjelent munkái. Késobb a saját kiadója mellett a Primate, a Phont, a Kanzleramt és a Choice-nál is jelentek meg zenéi. Samuel L. Session szettjeire jellemzoek hogy a techno különbözo stílusait foglalja össze. Barátai és a szakmabeliek azt mondják hogy Samuel kiváló zenéjének titka a funky hatás! Produceri munkái mellett nagy hangsúlyt fektet a remixekre, többek közt o készitette Adam Beyer - Manipulated c. felvételének “b” oldalát!!
Produkciói: A Bastard's Work Is Never Done, 12" (Phont Music) Technosoul Pt. 1, 12" (Cycle) Fallen Funk Files, 12" (Cycle) Moments Of Clarity, 12" (Cycle) Check Out This I Bring, 12" (Cycle) Givin' You, 12" (Kanzleramt) Obsession EP, 12" (Cycle) In Your Box, 12" (Cycle) Funk De Luxe, 12" (Rotation) Shakin' Bootsy E.P., 12" (Primevil) Wigged Out, 12" (Cycle) Centrafique, 12" (Cycle) Remixes Pt. 1, 12" (Cycle) Tribalcutz Vol. 1, 12" (Cycle) A Samuel L Session On Monoid, CD (Monoid) Let's Get Lost, 12" (Cosmic ID) A Bastards Work Is Never Done. That´s Why We Did - The Remixes, 12" (Phont Music) New Soil, 2x12" (SLS) The Remixes Pt. 2, 12" (Cycle) Havana, 12" (Monoid) Day N' Night, 12" (SLS) Velvet (remixes), 12" (SLS) Body Slam EP, 12" (SLS) Psyche EP, 12" (SLS) The Merengue Mixes, 12" (SLS)
Remixek: Centrafrique on Mixed Emotions: Montreal Mix Sessions Vol. 5, 2xCD (Turbo) A Bastard's Work Is Never Done: Cycling on High Desert Soundsystem 2, CD (Moonshine) Manipulated - Samuel L. Session Remix on Manipulated Remixes, 2x12" (Primate Recordings) Cycle008 on Hardware #05, 2xCD (Hardware) Cycle005 on Hardware #05, 2xCD (Hardware) Gotcha on Hardware #05, 2xCD (Hardware) Shakin' Bootsy on Hardware #05, 2xCD (Hardware) Eye For An Eye (SLS mix) on 10.1 Sampler, 12" (Theory) Eye For An Eye (SLS mix) on Theory Of Interpretation: A Mastermix, CD (Theory) Givin' You (Part 3) on Fully Fledged, CD (Kanzleramt) Visions Of You (Samuel L's Wet n' Hard Mix) on Visions Of You Part 1, 12" (In-Tec Records) Lux (Samuel L. Session Remix) on Lux With Remix, 12" (G-Force Records) Tribe Cut on Past Lessons / Future Theories, 2xCD (Distinct'ive Breaks Records) Tribe Cut on From Saturday To Sunday 2, 2xCD (Clubstar) Mojito (Samuel L. Sessions Mix) on Mojito, 12" (Tronic) Salsa Lesson on Selected & Connected, CD (Spielzeug) Salsa Lesson on Mix Series Mhonolink, CD (Fine Audio) Salsa Lesson on Latin Techno Session, CD (Compressed) You Make Me Shiver on Tronic Treatment, CD (Moonshine) You Make Me Shiver on Tronic Treatment, CD (Hardware) You Make Me Shiver on Advance, CD (Max Music) Catch Tha Break on Modes Of Communication - Latinism, CD (Eukatech) Catch Tha Break on Latin Techno Session, CD (Compressed) Velvet on I Love Techno 2001, CD (541) Velvet on Audiophonic Volume 6, CD (Fine Audio) Velvet on I Love Techno 11 - 2001 / Issue 01, CD (News) Velvet on D'julz Boxes, 2xCD (FAMILIES) Velvet on The Collection 1 Of 25 Timeless Techno Tunes, 2xCD (Malec) Velvet on Miss Kittin On The Road, CD (Terminal M) Danses D`Afrique on Gothenburg House Music 2001, CD (Eloge House Music) Soul Syndrome on Deep Train, CD (Plastic City) Needle Drama on Oxia On Monoid, CD (Monoid) City Music on Umek On Monoid, CD (Monoid) City Music on Mix Series Steve Stoll, CD (Fine Audio) Cycling on DJ's Homebase III, CD (Federation Of Drums) In Your Box on Hardware DJ Series 001, 2xCD (Hardware) Dark Soul Pt. 1 (Samuel L's Dark Mix) on Fully Fledged, 2x12" (Kanzleramt) Needle Charmer on Terra Firma, CD (Geushky) Club MCM (Samuel L. Session Remix) on Club Mcm Remixes, 12" (Monoid) The Organ Grind on Gothenburg House Music 2001, CD (Eloge House Music) Givin' You on Kanzleramt Five, CD (Kanzleramt) Centrafique EP Part 2 on Berlin / Tokyo, 2xCD (dj-sets.com) Action (Samuel L Sessions Rmx) on Absolution EP, 12" (Genetic Recordings) Diabla (Samuel L. Session's Juice Mix) on Diabla, 12" (Soma) Diabla (Samuel L. Session's Juice Mix) on I Love Techno 12 - 2001 / Issue 02, CD (News) Tha Loop on Mix Series Michael Burkat, CD (Fine Audio) Centrafrique (Part 1) on Hardware #06, 2xCD (Hardware) Tribe Cutz on Mix Series Mhonolink, CD (Fine Audio) Tribe Cutz on The Collection 1 Of 25 Timeless Techno Tunes, 2xCD (Malec) Cycle (Samuel L. Session Mix) on Le Collection EP, 12" (Tritone) Soweto/Loco (SLS Big Bang Mix) on Root Back EP, 12" (SLS) Koolaid (SLS Soulfood Mix) on Root Back EP, 12" (SLS) Gotcha' on Rock The Discotheque, CD (Matrix Musik) Manipulated (SLS Remix) on Manipulated Remixes, CD5" (Primate Recordings) Maru Pt. 1 (Samuel L. Session Remix) on Maru Part 1 Remix, 12" (Drumcode) Merengue on The Sound Of The Second Season, 2xCD (Cocoon Recordings) Visions Of You (Samuel L's Wet N' Hard Mix) on The Last DJ On Earth, CD (Primal Rhythms) Play It Loud (Sls Mix) on Play It Loud, 2x12" (Monoid) South Operation Samuel L. Session Remix on Remixed Faces, 12" (Evil Deception) Mazuka (Latin Session) on Mazuka, 12" (Svek) Mazuka (House Session) on Mazuka, 12" (Svek) Givin´ You Five on Five, 2x12" (Kanzleramt) You Make Me Shiver (Samuel L's Shiver Mix) on In The Mix, CD (Music Man) Rico Que Rico on Muchachos Ritmicos, 12" (SLS) Guepa Guepita on Muchachos Ritmicos, 12" (SLS) Tribe Cutz (Heiko Laux Remix) on Maximal.FM Compilation vol. 2, 2xCD (BXR) Velvet on Maximal.FM Compilation vol. 2, 2xCD (BXR) Untitled on Primitive Streak Redefined, 12" (Cosmic Records) Salsa Session on Lärm 6, CD (Global Ambition)
|
 |
 |
 |
SVEN VÄTH
Október 18-án, pénteken Zsíros és Smith’s, és a felvezeto Jankec mellé egyenesen Frankfurtból érkezik egy sztárvendég, aki nem más, mint a legismertebb alakja a techno mozgalomnak. Sven Väth nem ismeretlen a hazai partyarcok elott, hiszen már többször is járt hazánkban. Minden egyes alkalommal bebizonyította, hogy neve még a 20 szakmában eltöltött év után is biztosíték a minoségi zenére és az önfeledt parti-hangulatra!!! Sven karrierje 82-ben indult, életének fontos állomása volt a frankfurti OMEN, ami mára már történelem, késobb rezidenciát vállalt a VOUGE-ban, ahol világhíru dj-vé vált. Életútja fontos állomásainak teljes felsorolására talán még az egész újság sem lenne elég, bejárta az egész világot IBIZÁTÓL INDIÁIG. Stílusa nagyon sok zeneszerzot és fiatal dj-t inspirált, de mindezek mellett egy új zenei kultúra nagykövete lett. Ebben nagyon fontos szerepet töltött be lemezjátszók mögött töltött munkája, illetve saját szerzeményei, melyek a saját label alatt jelentek meg, mint pl. a HARTHOUSE, RECYCLE, EYE Q, vagy a DIE. Október 18-án este, Sárándon mindenki belekóstolhat egy kicsit a techno történelembe, de ne felejtsétek el a biztonsági öveket bekapcsolni, hiszen a SVEN VÄTH-tel való utazáshoz szükség lesz rá…
82 elotti évek... Sven 1964 október 26.-án született Oberhausenben. Felnotté válása során a “kicsi Svenbol” egy igazi szórakoztató lesz, akinek az élményei, kalandjai és impressziói meghatározzák az elkövetkezo 12 évet…
82 A Dorian Gray Club tulajdonosából DJ lesz. Itt indul Sven karrerje régi soul és highenergy számokkal. Különleges ruhák és öntudatos nárcizmus jellemzi Sven-t a nyolcvanas évek közepén.
83 A divatos “VOUGE” Club a történések fo színtere ekkor. Sven ellentétes stílusokat játszik, egyre messzebb és messzebb kerülve a mainstream áramlatoktól. Folyt a pezsgo és a szokatlan felszabadultság szinte elore jelezte milyen lesz a következo “fejezet” a hely történetében.
84 Sven már állandó DJ a “VOUGE”-ban hétvégenként. Rajongótábora pedig hétrol hétre gyarapszik. A tipikus “mainstream” diszkózenét csak a koraesti órákban játszanak. Ekkorra az amerikai underground repertoár már Sven kisujjában van.
85 “Jackin’ the house”, Chicago club élete folyamatosan fejlodik és a “house nation” és “house vibes”, mint fogalmak, értelmet nyernek Európában is… A clubbokban engedik ki a gozt az emberek, ez tette igazán forróvá, pezsgové a hangulatot a “VOUGE”-ban is. A szó “party” állandóan használt kifejezéssé válik Sven “szótárában”.
86 Még mindig a “VOUGE” dj-jeként elkezdi építeni a nemzetközi karrierjét. Ibizán dolgozik, majd miután visszatér Frankfurtba elkészíti a debütáló projektjét, a Stan Ridgeway inspirálta kislemezét, a “BAD NEWS”-t. Ezzel a lépésével Sven az elso olyan DJ-vé válik Németországban, aki producerkedik és reklámozza magát. Ezzel egyúttal a jól ismert “frankfurti hangzást” is megalapozza. Még ugyanebben az évben a Münzig-Anzilotti párossal megjelentetik a második single-t, az “ELECTRICA SALSA”-t.
87 Az év elején visszatér a “Dorian Gray”-be, majd társtulajdonosává válik a belgiumi TECHNO/UNDERGROUND MUSIC Kiadónak. Mottója: Pogó a diszkótánc helyett! Eközben az “ELECTRICA SALSA” nemzetközi sikert arat, amit európai és dél-amerikai turnék következnek. Az év közepétol sorra jelennek meg a kislemezei, a “STEP BY STEP”, a “HARRY ABER JETZT”, “TIMEOPERATOR”, majd novemberben az album: “ORGANIZATION FOR FUN”. Az album egyik underground telitalálata, a “BE MY DREAM” óriási siker lett Angliában és az Államokban, ahol “gótikus technonak” titulálták a számot, eközben az album Németországban visszhang nélkül maradt.
88 Februárban Sven elhagyja a “Dorian Gray”-t és Párizsba megy. Még nyáron visszatér és két barátjával megvásárolják a nagy tiszteletnek örvendo “VOUGE”-ot. A felújítás és a hatalmas nyitó buli után a hely, amit ezután már “OMEN”-nek neveznek, új fejezetet nyitott a club történelemben. Sven új hangzást hoz Németországba, az ACID-ot. Az év végé megjelenik az új kislemeze, a “LA CASA LATINA”.
89 Az ACID veszt népszeruségébol, de a vokálnak még mindig van lehetosége a táncparketten. A második album “ASK YOURSELF” után szakít korábbi producer társaival és elkezd a “mosaic-projecten” dolgozni. Az eredmény : “IT IS SERIOUS”, az elso szám, amin énekhang szerepel. A mosaic-remixek olyan sikereket dolgoztak fel, mint a “DE JA VU”, vagy az “OXYGEN”, megteremtve a bázist a késobbi elorelépéshez!
90 A “mosaic” következo kislemeze a “DANCE NOW” igazi slágerlistás siker lesz. Eközben Sven egyre keményebb szetteket játszik, a bulik pedig egyre hosszabbak lesznek. Ezen a nyáron kitör Németországban is a techno-láz. Az “OMEN” nemzetközi találkahelyévé válik a klub kultúrának, Sven pedig a fohosévé. Az év végén már kemény ütemek és energikus dallamok uralják az “OMEN”-t.
92 Sven (a techno keresztapja) a leghíresebb klubbokban játszik világszerte. Megalapítja a DJ-label-t, a HARTHOUSE-t és kiadja következo albumát, a “THE ART OF DANCE”-t. Az év közepén találkozik Ralf Hildenbeutellel és megkezdi az elso saját néven futó albuma (ACCIDENT PARADISE) munkálatait. Szeptemberben új labelt indít: a “RECYCLE OR DIE”-t. Mindhárom kiadójának ugyanaz a célja: megerosíteni az elektronikus zenét, az avantgard német zenére alapozva, kizárva minden populáris vagy kereskedelmi behatást.
93 Az albun számainak és remixeinek (RITUAL OF LIFE, L’ESPERANZA, ACCIDENT PARADISE) megjelentetése mellett rengeteg anyagot készít a “HARTHOUSE” számára, ezenfelül a WARNER MUSIC GERMANY-val szerzodést köt, megalapozva a nemzetközi bázisát.
94 Ekkorra Svent már a leghíresebb Dj-ként tartják számon. (A sajtó pedig az “egyetlen német popsztárnak” titulálja.) Megkezdi új albumának, “THE ROBROT, THE HARLEQUIN, AND THE BALLETDANCER”-nek a munkálatait Ralf Hildenbeutel-lel.
95 Sven 95-re már egyértelmuen Európa Nr. 1 DJ-je lett, ezzel párhuzamosan sorra aratta sikereit Japántól Mexikóig. BZET-vel közösen újra alkot, az album mérföldko lett e techno történelmében.
96 Sven filmzenét készít, majd elindítja a “COCOON” project sorozatot. Eközben hatalmas sikert arat elso hivatalos észak-amerikai turnéjával.
97 Sven muvészi ambíciói más irányba fordulnak, ezért elhagyja a HARTHAUSE COMPANY-t és tiszta lapot kezd, egy új, izgalmas kezdet, ami segít neki átlépni a következo századba. Egy booking ügynökséget is alapít, hogy támogatni és segíteni tudja a tehetéges muvészeket.
98 Új kiadójánál, a VIRGIN-nél megjelenik negyedik albuma a “FUSION”… ez az album rengeteg irányzatot olvaszt magába, a tipikus Vaeth-hangzást modernizálta és egységes szerkezetbe formázta. Megkezdi a FUSION-höz kapcsolódó világturnéját, bejárva Ázsiát, Európat és az egész amerikai kontinenst. Márciusban felkéri a legnevesebb remix-mestereket, hogy készítsék el az album lejobb számainak átdolgozását Az eredmény augusztusban jelenik meg, korlátozott pédányban. A remix album mind a hat száma egyedi, mégis teljes egységgé áll össze korong. Októberben bezárja kapuit az “OMEN”. Tipikus Sven Vaeth felfogás: Valaminek a vége egy új kezdetet is jelent. Még ebben az évben új helyet keres a COCOON partijainak.
99 Tökéletes év új mérföldkövek letételére…. Sven megállíthatatlan! A következo lépés a hat maxijának újramixelt változatának kiadása. A COCOON parti sorozat egész Németországot bejárja… hatalmas sikert aratva. Már ebben az évben elkezdi tervezni a 2000-es turnéját, hisz három hónap alatt több, mint 33 clubban kell játszania.
2000 Ebben az évben már rendszeresen képviselteti magát a COCOON Ibizán, minden hétfon az AMNESIA-ban… Itt megvalósul Sven azon gondolata, hogy a zenét ötvözni kell a többi muvészeti ággal. A nyár és a sziget atmoszférját örökítette meg elso hivatalos mix-lemezén a rajongók számára.. Sven elismertségét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a Goethe Intézet hivatalos nagykövete. Hannoveri EXPO 2000 kiállításon nyújtott alakítása is megdöbbento és újszeru volt: “szimultán” játszott Ken Ishiivel és Kit Claytonnal (egyikük Tokióban, másikuk San Franciscoban tette fel a lemezeket!)
2001 Új albumot tervez Sven, folyamatosan játszik Londonban, New Yorkban, a COCOON-nal részt vesz a MAIAMI WINTER MUSIC CONFERANCE-en. Ezen felül testvér klubbot nyit a COCOON Barcelonában…
|
 |
 |
 |
ADELIC
1993-ban együtt kezdett el zenélni Stevie B.-vel, nagy diszkókban Bécsben és környékén.
1994-ben váltott a technóra. Elso fellépése 1994 novemberében a Meierei "Ridicoulus" -ben Peter Pan-nal volt. Nagy sikerének köszönhetoen egyre több és több fellépést kapott Ausztriában, szinte minden klubban és külföldön is. Pl: Free party 1996-1999, Love Parade 2000, Gazometer 1998 (2x), Biosphere, Hyperspace, Afterhour Volksgarten. Mára rezidens a "Time Out" (XS) -on, a "Fruity´s" (Volksgarten)-ben. Most készíti az új CD válogatását Judge Jules-al (Sony UK) és Fergie-vel (Ministry Of Sound (UK & Ireland), olyan tracklistával, mint: Mauro Picotto, Judge Jules, Pete Tong, Ministry Of Sound, seit Anfang 2000 eigenes Label (Klangwerk) m. Stevie B., Sublabels Subzero, Pumpin´, Tribe Nation, Tranceworx.
Produkciói: Freeze Album (XXX Rec.) Das Klangwerk - Kiss My Ass (Pumpin Rec.) Stars & Scars EP (Tribe Nation Rec.) Das Klangwerk feat. DJ Dexter - Some Of Dizz (Pumpin Rec.)
Remixek: Living F.X. Bingoboys Groove Gangsters
Mix CD-k: Favorite Tools 11 (XXX Rec.) Gazometertraxx 12 (XXX Rec.) DJ Traxx 03 (Klangwerk) Tech House Experience - Room 2 (Tribe Nation)
A jövoben: Saját Label létrehozását tervezi, saját kiadványaihoz illetve kooperálva kiadványait más producerekkel.
|
 |
 |
 |
GAETANO PARISIO
Gaetano szinte hetente készít egy saját zenét, olyan kiadóknál mint: Code Red, Primate, Planet Rhythm, Design. Emellett 3 saját kiadója van: Conform, ART and South Soul. A naptárja tele van a világ minden részérol beérkezett meghívásokkal, így számos világsztár barátságát élvezi, és dolgozik együtt velük.
Gaetano többnyire 3 lemezjátszón pörget, stilusát a kemény techno jellemzi. Kituno mix-technikája mellett, változatos és egyedi (saját) zenéivel teszi különlegessé szettjeit. Az olasz techno-sztár már többször járt Magyarországon, de most különleges alkalommal látogat el hozzánk. A Titan Hungary jóvoltából és Gaetano-val fenntartott baráti viszonyának köszönhetoen az idén nálunk tölti a szilvesztert, a sárándi M47 klubban, ami nem kis dolog, hiszen egy ilyen elismertségnek örvendo muvész számos fellépés közül választhat ezen a bizonyos 2001. december 31-én. Tehát garantált szórakozás, és minoségi techno vár mindenkire, aki az M47-ben tölti a 2001/2002-es évfordulót.
Az olasz techno világhíru követe Marco Carola, aki segített Parisionak elindulni a pályán. 22 éves korában ismerkedtek össze, és azóta dolgoznak együtt. A két nápolyi dj/producer számos közös munkát adott ki, a C&G South System, Tortured Records, és Adam Beyer Drumcode kiadójánál. Carola késobb Londonba ment, hogy az olasz techno-szcénát “hírdesse”.
1980. A kezdetben Parisio New Order-t , Depeche Mode-ot hallgatott.
1990-es években kezdett zenélni. Kezdetben Chicago és Detroit technot játszott, pár év után kialakult stílusa és most funky, dark electro, tribal, hard techno straight-up tech-house-t pörget.
1996-ban jött ki sok munkája a Primate és Planet Rhythm kiadónál.
1997-ben alapította elso kiadóját a, Conform-ot, ahol olyan producerekkel dolgozik, mint Adam Beyer, The Advent. A következo évben jött a másik kiadó az ART (Advanced Techno Research). Az ART-nal többnyire az o lemezei és barátai lemezei készultek, akik hasonló zenei síkon dolgoztak. Igy limiltált példányszámban és kisebbb médiával jelentek meg. Pár "ART" kiadványt ezért nehéz megszerezni.. Az utolsóként létrejött kiadójánál a South System-nél jönnek ki a house-os trackek.
Parisio Drumcode-os kiadványai listaelso helyen szerepeltek a TOP LISTA-kon 1999-ben. Szintén 1999-ben a koszovói háború alatt Technocommunity néven csinált egy lemezt buzdításként a háború ellen, olyan producerek meghívásával, mint Sven Vath, Laurent Garnier, The Advent, Surgeon, Adam Beyer, Cari Lekebush, Ben Sims and James Ruskin.
A non-profit kiadvány a Techcommunity 4 Kosovo nevet viseli. Parisio most adta ki a "best of" válogatást az ART-nal, amely két saját kiadatlan track-et tartalmaz és tervez egy teljes albumot a Conform-nál 2002-ben.
Gaetano Parisio saját kiadványai: Art Record series from 1 to 9 Art the album t.b.r. beginning 2001 Conform 01 gaetek ep Conform 02 vesuvius ep Conform 03 G.parisio/M. Carola - C&G Southsystem Conform 05 Design Music 6 Gaetek Drumcode 11 G.Parisio/M.Carola - C&G Southsystem Cloned 02 Primate 015 Primate 018 - 775 line Primate 10" 03 - rmx by rnd technology Planet Rhythm 010 UK - silia ep Planet Ryhthm S.07 Planet rhythm 018 material ep Template 02 low pression Colours 02 Kobayashi 05 analogize ep
|
 |
 |
 |
GREGA
Grega az egyik meghatározó egyénisége a hazai technokultúrának. 1989 óta foglalkozik zenével és partyszervezéssel. Az elektronikus tánczene, azon blelül a techno 1994 körül fertozte meg. Pályafutása során olyan nagy nevekkel játszott együtt, mint: The Advent, Marco Carola, Adam Beyer, Felipe, Samuel l. Session, Adelic, Mike Vynil, és még sorolhatnánk tovább… Nem csak idehaza ért el sikereket a Supersonic Technikum rezidense és promótereként, hanem kétszer játszott a berlini Love Parade-en, megfordult már Erfurtban, Bulgáriában, Horvátországban, és idén májusban Mexico Cityben is fellépett. Dj munkássága mellett gyakran elbújik stúdiójában, ahol több producer társával zenéket készítenek, amelyekbol már ízelítot is kaphattunk a decemberben megjelent TECHNO MISSION mix cd-n, amit természetesen GREGA válogatott és mixelt!
Techno Mission Tracklist::
Dj Grega - The Mission Complete Igor Do'Urden - Genuine (Jay Cortez Remix) Chris Liebing - Next Try Andrew Richley and Ryen Rivera - Cut Da Shit (Hardcell Remix) Johan Bacto & Mhonolink -Unknown 1 Pounding Grooves & Rowland - Sub Siren Chris Liebing & Andre Walter - Stigmata Vol.9 The Anxious - Machine Crime Thomas Krome - Shockabuku Vol.2 Jel Ford - Distinctly Neapolitan (Marco Carola Remix) Christian Smith & John Selway - Weather (Smith & Selway's Mayhem Mix) Lars Klein - Carpenter The Anxious - Revelations Andy Slate & Alexander Koning and TBK - Twisted Samba G-Tone - Part 1. (Dj Grega & Mono-Tone) Dj Grega - Strike
|
 |
 |
 |
MARCO CAROLA
Az 1975-ben Nápolyban született Marco Carola az utóbbi négy évben a techno és az elektronikus zene egyik legbefolyásosabb alakjává notte ki magát. Nápoly vakítóan kék ege alatt nott fel és 13 évesen már az elso dobkészlete mögött kereste az utat a zenéhez. Évekig ezeken játszott, majd csak késobb cserélte oket fel lemezekre.
1990-ben már tombolt Olaszországban a house és az acid house orülete. Ekkor került a dobok helyére két lemezjátszó, melyeken kitartóan gyakorolta a mixelési technikákat, azt hogy hogyan is lehetne új ritmusokat kikeverni. 1993-ban kezdett a techno felé fordulni, olyan neves barátokkal együtt, mint Gaetano Parisio vagy Random Noize. Ekkor már a house-mozgalom “aranyévei” vége felé jártak, és a techno széles távlatokat nyitott meg a DJ-k és a klubberek elott. Lehetoséget kínált a kíserletezésre, az új és izgalmas hangzások keresésére.
Ebben az idoszakban kezdte el tervezgetni Marco egy saját stúdió építését, hogy megjeleníthesse egyedi vízióját a technóról. Kiváló mixelési technikája és sajátos zenei stílusa sok zenészt vonzott stúdiójába. Nemrég került ki a keze alól egy lemez, mely a nagyrabecsült Masters At Work label sorozatát bovíti.
Carola hamar megtalálta az egyedi hangját labelének, hisz olyan produkciókra koncentrál melyek más kiadók számára túlzottan kísérletezok. 1996-tól kezdve már csak technó lemezek kiadásával foglalkozik. A Design Label sorozarta új, dinamikus technóval tört ki Nápolyból, melynek elso darabja Marco “Man Train” címú lemeze volt. Mára az egyik legfrissebb zenei vonalat képviseló kiadója lett Olaszországnak, megkönnyítve az új, tehetséges DJ-k színrelépését.
A Design után, 1998-ban alapította meg az “1000 imprint”-et, ahol még kísérletezobb zenéknek engedte át a terepet. Ezeket a lemezeket egyre surusödo külföldi fellépésein tesztelte hatalmas sikerrel. 1998-ban már végigturnézta Ausztráliát, Kanadát és az USA-t, ahol egyedülálló 3lemezjátszós szettjeivel kivívta a szakma és a közönség elismerését is.
1998 januárjában Marco Carola további két kiadót alapított az Electronic Label Pool szárnyai alatt, a Zenit-et és a Question-t. Három évig fejlesztette kiadói hálózatát. Majd 2001 kezdetén Londonba költözik. Pár hónappal késobb kiadja második albumát, az “Open Systemet”, felvázolva vízióját az elektronikus zenérol. Sok stílust, irányzatot ötvöz, a lassabb dolgoktól kezve a break beatig, sot melodikus részek is színesítik munkáját. Épp ez a kísérletezo hajlama teszi Marco Carolát a techno fo mozgatórugójává.
|
 |
 |
 |
TOBY IZUI
Toby kiérdemelte a japán techno nagykövete elnevezést. Az utóbbi tíz évben rengeteget dolgozott azon, hogy minél szorosabb kapcsolat alakuljon ki a fejlodo, formálódó német és japán technoszcéna között. O volt az elso aki bemutatta a japán közönségnek a berlini Love Parade-ot, ami a világ legnagyobb techno-eseményévé notte ki magát. Ezenfelül O ismertette meg Japánnal Sven Vaeth-t, Dr. Motte-t és Mijk van Dijk-et. Toby dj-karrierjét 1993-ban kezdte. Azóta rengeteg helyen játszott Japánban és szerte a világon, foképp Európában. Franfurtban (Omen), Berlinben (Trezor), Ausztriában, Finnországban, Csehországban, Oroszországban és Lengyelországban egyaránt fellépett. De sikere nem csupán a lemezek pörgetésére korlátozódott. Toby mint producer is híressé vált, egyik legkiemelkedobb munkája a “Train to Tokyo”, amit Thomas Schumacherrel együtt írt, állandó zenéje/slágere lett a német techno szcénának. Ezen kívül együtt dolgozott még Mijk van Mijk-kel és Gabriel Le Mar-ral, “gyilkos” techno trackeket létrehozva. Toby már megnyitása óta rezidense a szerte a világon jó hírnevet szerzett tokyo-i klubnak, a Maniac Love-nak. Tovább folytatta a techno nagyköveteként tevékenységet a Maniac-ban, hisz havonta házigazdája az Enter the Nation partyknak. Ez a party-sorozat nemzetközi tehetségeket mutat be, legutóbb olyan német sztárokat vonultatott fel, mint Sven Vaeth, Mijk van Dijk, Thomas Schumacher és Pascal F.E.O.S. A neten elérheto a rádió show-ja is, a “Toby & Dai’s Enter the Nation”, a www.radiat.net internetes címen. |
 |
 |
 |
INIGO KENNEDY
Egy önfeju techno-forradalmár útja...
„Már két évesen a lemezjátszó buvkörébe kerültem, késobb is csak az folalkoztatott, ami elektronikus, komputer-vezérelt. Szinte laboratórium volt a szobám. Már tinédzser koromban nagy elektronikus-zene rajongó lettem, Jean Michel Jarre-t és Depeche Mode-ot hallgattam. De engem mindig az érdekelt jobban, hogy hogyan lehet ilyen zenét alkotni. Talán ekkor éreztem eloször késztetést egy Yamaha szintetizátor vásárlására. A 80-as évek zenéje többnek bizonyult mint múló divat nálam. A hip-hop elso hulláma nagyon megragadott, foleg amikor megjelentek az elektronikus alapra épülo, experimentálisabb anyagok. A Radio 1 kísérleti hip-hop show-jától felbátorodva kezdtem bele kazetták készítésébe, foleg olcsó gitáreffekteket használva. A következo lökést az acid house és a break beat energiája adta, nagyban hozzásegítve késobbi techno-imádatomhoz. Ebben az idoben igazi alternatív-mániás lettem. Idom nagy részét utazással töltöttem, indusztriális és elektronikus anyagokat keresgetve. A következo meghatározó idoszak Manchasterben telt el. Elektromérnöki diplomát szereztem, a speciális szakterületem a digitális jelkibocsátók és a szám-teória. Azóta a digitális felszerelések kapják a fo hangsúlyt a stúdiómban. 1996-tól több zenei díjat is nyertem, ami elso lemezem kiadását is segítette. (The Bond, 1996) Ebben az idoben kezdodött barátságom Umek-kel, aki Szlovéniában játszik. Közösen dolgoztunk labelje kiépítésén, így rengeteg hatás ért zenei téren. Igazán inspiráló volt számomra Kelet Európa. Ma is többször lépek fel ezekben az országokban. 1997-ben több dimenzióban készítettem zenéket. Az indusztriálistól kezdve a legkísérletezobb stílusokig. Zenéim adták az Instillation kiadó bázisát. 1999-tol folyamatosan dolgozok saját labelem kiépítésén, itt jelennek meg legszemélyesebb zenéim. Ezenfelül elég zsúfolt a naptáram, hisz Brazíliától Svédországig, Izraeltol Szingapúrig midenütt játszom.”
Diszkográfia:
INIGO KENNEDY - BOND EP (FOSTERS) 12" (Jun 1996) INIGO KENNEDY - AUTOMATION MAKERS ART EP (ZET LONDON VOL.1) 12" (Sep 1996) INIGO KENNEDY - URBAN SOCIETY EP (MOLECULAR #9) 12" (Nov 1996) INIGO KENNEDY - MODERN CHANGES IN DESIGN EP (ZET LONDONVOL.2) 12" (Apr 1997) INIGO KENNEDY - SPECIFIC FORMAL PATTERNS (ZET LONDON VOL.3) 2x12" CD (Jun 1997) INIGO KENNEDY - THE SILENT TANTRUMS (MISSILE #27) 2x12" (Jul 1997) TOMITO SATORI - FROM AN UNSEEN WORLD EP (EXHIBIT #1) 12" (Jul 1997) HELKI TÖRSNUM - EVENTS THAT OCCUR EP (SHEER #2) 12” (Jul 1997) REDUCER - USER KILLER x3 EP (INSTILLATION #1) 12" (Oct 1997) TOMITO SATORI - FUTURE PERFECT EP (EXHIBIT #2) 12" (Oct 1997) INIGO KENNEDY - SPAGHETTIFICATION (MISSILE #31) 2x10" (Dec 1997) INIGO KENNEDY - SPATIAL EP (MOLECULAR #14) 12" (Jan 1998) INIGO KENNEDY - ON THE MOVE EP (EXPIRE #7) 12" (Feb 1998) REDUCER - I CRAWLED TO HER EP (INSTILLATION #2) 12" (Mar 1998) TOMITO SATORI - SESSION 1/2 EP (EXHIBIT #3) 12" (Mar 1998) INIGO KENNEDY - UNTITLED (MOL XX1) 12" (Jul 1998) TOMITO SATORI - THE EXCHANGE OF... EP (EXHIBIT #4) 12" (Jul 1998) UMEK VS INIGO KENNEDY - MADE IN SLOVENIA EP (EXPIRE #10) 12" (Aug 1998) REDUCER - NUDE EP (INSTILLATION #3) 12" (Aug 1998) TOMITO SATORI - MONOCHROME EP (EXHIBIT #5) 12" (Aug 1998) REDUCER - POLITIK EP (INSTILLATION #4) 12" (Oct 1998) TOMITO SATORI - BLOOD RISING EP (EXHIBIT #6) 12" (Oct 1998) INIGO KENNEDY - TECHNIQUES v1 (MOLECULAR #17) 12" (Dec 1998) REDUCER - UNTITLED EP (INSTILLATION #5) 12" (Dec 1998) INIGO KENNEDY - PRELIMINARY STATEMENTS (ASYMMETRIC #1) 12" (Jan 1999) INIGO KENNEDY - VOODOO REDUCTION REMIX (URBAN SUBSTANCE #2) 12" (Jan 1999) REDUCER - SYSTEMATIC IMPULSES EP (INSTILLATION #6) 12" (Feb 1999) TOMITO SATORI - MAN ALIVE EP (EXHIBIT #7) 12" (Feb 1999) INIGO KENNEDY - VZ ERA (READ SEAL #7) 12" (Jun 1999) INIGO KENNEDY - BURN OUT REMIX (URBAN SUBSTANCE #5.3) 2x12" (Aug 1999) REDUCER - CASCADE EP (INSTILLATION #7) 12" (Aug 1999) INIGO KENNEDY/XX - 4x LOOPS (MOLECULAR LG #1) 12" (Sep 1999) REDUCER - REMINISCE EP (INSTILLATION #8) 12" (Sep 1999) INIGO KENNEDY - THE SECONDARY (ASYMMETRIC #2) 12" (Oct 1999) INIGO KENNEDY - AK47 REMIX (POTENTIAL #6 V/A AK47 REMIXES) 12" (Oct 1999) INIGO KENNEDY VS MARCO LENZI - UNTITLED (MOL XX4) 12" (Nov 1999) INIGO KENNEDY - DIFFERENT STROKES REMIX (MORPHEUS #2) 2x12" (Nov 1999) INIGO KENNEDY VS MARCO LENZI - 30x LOOPS (MOLECULAR LG #2) 12" (Feb 2000) INIGO KENNEDY - THE DIFFICULT THIRD EP (ASYMMETRIC #3) 12" (May 2000) REDUCER - THE STRIP EP (INSTILLATION #10) 12" (May 2000) INIGO KENNEDY - BEND YOUR EARS EP (ASYMMETRIC #4) 12" (Oct 2000) INIGO KENNEDY - INTRUSION (ELECTRACOM #13) (Oct 2000) INIGO KENNEDY - UNTITLED EP (MOLECULAR XX5) (Oct 2000) INIGO KENNEDY - THE GAUNTLET (MISSILE #45 DOUBLE PACK) (Nov 2000) INIGO KENNEDY - FIVE WAYS TO MOVE EP (ASYMMETRIC #5) (Nov 2000) REDUCER - INSIDE INFORMATION EP (INSTILLATION #13) 12" (Nov 2000) INIGO KENNEDY - INTERACTION (MORPHEUS #6) (Dec 2000) REDUCER - OPTIMAL PERFORMANCE EP (INSTILLATION #14) 12" (Jan 2001) INIGO KENNEDY - UNTITLED (FEAR OF MUSIC #4) (Jan 2001) INIGO KENNEDY - TRUNCATED (SPEAKER ATTACK #11) (May 2001) INIGO KENNEDY - ELEVATION 7 EP (MOLECULAR #22) (May 2001) REDUCER - RITUALS EP (INSTILLATION #16) 12" (May 2001) INIGO KENNEDY - THE BIGGER PICTURE (MISSILE LP/CD) (June 2001) INIGO KENNEDY - UNTIL SIX ARRIVES EP (ASYMMETRIC #6) (July 2001) INIGO KENNEDY - BOND RETURNS (ASYMMETRIC #7) (November 2001) INIGO KENNEDY - NATIVE DIFFUSION 07 REMIX (NATIVE DIFFUSION) (November 2001) INIGO KENNEDY - LOOPS (ERGONOMIX #4) (December 2001) INIGO KENNEDY - LOOPS (FYLO #2) (December 2001) REDUCER - APPROVED TECHNOLOGY (INSTILLATION #17) (December 2001)
|
 |
 |
 |
ELECTRIC INDIGO
Electric Indigo az egyik legdinamikusabb „gépember”: örökmozgó, vidám ember. A világ 134 városában, több mint 31 országban pörgette az embereket. Dolgozott rádiósként, producerként és lemezbolt managereként. Kiforrott, intelligens és kissé absztrakt zenéjével egyedi irányt képvisel. Dj karrierje Bécsben indult funk és jazz-szettekkel, de nemsokára megtalálta egyedi stílusát a detroiti és a chicagoi technóban. Ez vezette a híres bécsi WAX Records-hoz, Berlinbe. Itt 1993-96 között volt beszerzési és kommunikációs vezeto. Ezután visszaköltözött Bécsbe és felépítette a saját stúdióját. 1998-ban indította az indigo.inc -ami partis élményeket és a mutimédia eseményeit gíujtötte össze. Ebben az idobne indította útjára a female.pressure-t, ami egy nemzetközi adatbázis a noi DJ-krol, zenészekrol és látványmuvészekrol, akik az elekronikus zene világában dolgoznak. A site célja, hogy bátorítsa a noi muvészeket, megfelelo információkat biztosítson a világ zenei tehetségeirol. 1999. májusától - 2000. februárjáig egy bécsi alternatív TV-adónak dolgozott. Musoraiba nemzetközi vendégeket hívott a showbizniszbol, valamint technológiai újdonságokkal és civil jogokkal egyaránt foglalkozott. 2000-ben egy bécsi rádió web oldalát szerkesztette. Ezen felül a 2000-es dublini Red Bull Zeneakadémián az Internet és a Zeneipar címu eloadások lektora volt . 2002-ben újra csak a zenére kocentrált és elindított eg kisérleti projectet Mia Zabelkával, aki Bécs leghíresebb elektromos hegedumuvésze volt. Különleges experimentális dallamok, hanszerelés és improvizáció jellemezte a szettet. Még ebben az évben nagy megtisztelés érte, hisz a Detroit Electronic Music Fest nagy színpadán játszhatott egy több órás szettet. További projectek várhatóak még ebben az évben a Leitmotiv Records kiadásában.
Diszkográfia:
Electric Indigo - Skyway [Experimental, NY] Electric Indigo - Wolkenkratzer [Disko B] DJ Hell - My Definition of House/Northstar RMX [Disko B] Northstar - Figure Skating ep [Disko B] Electric Indigo & Walker - SP 12 Trax [DJungle Fever] Electric Indigo & Walker - Golden Gate Bridge [Temple] Loisaida Sisters - Home Cooking ep [Pharma] Electric Indigo Mix Tape [Int. DJ Gigolos] DJ Rush - Oh La La/ Electric Indigo Mix [Mental Groove] Electric Indigo - Hitchhiker [Mueller] Electric Indigo & David Carretta - Automat [Int. DJ Gigolos] Electric Indigo & David Carretta - Comin' at You [Pornflake] U.S.A. - Electric Indigo Mix CD [Petra] Electric Indigo & David Carretta - I Want You [Volkstanz] Electric Indigo - Tribute to Gazometer Mix CD [XXX Records] Electric Indigo - Leitmotiv Mix CD [Leitmotiv] Electric Indigo - Dirty Floor [unreleased, licenced for Leitmotiv Mix CD] Electric Indigo - Beautiful Angelica [unreleased, licenced for True People Mix CD] Electric Indigo - Puzzle [unreleased, licenced for True People Mix CD]
|
 |
 |
OLIVER HO
A híres Blueprint kiadónál megjelent elso lemezeinek átüto sikerével bebizonyította, hogy a világ egyik legkreatívabb producere lépett az elektronikus zene világába. A Meta címen futó lemezsorozata is folyamatosan fejlodik, egy egyedi perspektívát, egy személyes víziót alakítva ki a zenérol. Állandó DJ-fellépései is segítik Olivert, hogy pörgos ritmusait közvetlenül a klubbokba vigye Angliában és külföldön egyaránt. Szettjei nem mindennaposak, megspékeli oket egy kis élo dobolással és rengeteg samplerezéssel. Új labellel is kísérletezik, hisz elindította a LIGHT and DARK-ot, ami foleg az ambient hangzásvilágát és a dob alapú zene keveredését próbálja felfedezni. Miden darab absztrakt elemek fúziója, kevés köze van a Meta elektronikus hangzásvilágához. Oliver legutóbbi project-je a multimédia alapjaira épül, az EXIST miden darabja egy külön felfedezoút a multimédia eszköztárában. Filmek, könyvek, CD-ROM-ok és speciális rendezvények következnek ezután. Kövesd Te is nyomon, milyen új megvilágításba kerülhet friss ötletek, elgondolások alapján a LÁTVÁNY / HANG / SZÓ hármasa.
Diszkográfia:
Meta 014 - "Instrument" Oliver Ho Meta 013 - "Universal" - Oliver Ho Remixes Meta 012 - "Listening to The Voice Inside" - Oliver Ho Meta 011 - "From Modern to Ancient" - Oliver Ho Meta 010 - "Mutate and Survive" - Oliver Ho and James Ruskin Meta 009 - "Nightlife" - Oliver Ho Meta 008 - "Metaphysical" - Oliver Ho Meta 007 - "Rituals" - Oliver Ho Meta 006 - "Prima MAteria" - Oliver Ho Meta 005 - "Evolution" - Oliver Ho Meta 004 - "Metaphor" - Oliver Ho Meta 003 - "Watch As We Now Driff" - Max Duley Meta 002 - "Terra Incognito" - Oliver Ho Meta 001 - "Chapter One" - Oliver Ho
Albumok:
"Universal" - Oliver Ho "Listening To The Voice Inside" - Oliuver Ho
|
 |
 |
STEVE STOLL
Steve Stoll sohasem játszott a szabályoknak megfeleloen. Az Öböl-háborús front szolgálat nem éppen szokásos belépo a techno-érába. Talán éppen ezért tudja frenetikus ötletáradatával elkápráztatni közönségét. Egyedi stílusa egyre nagyobb elismertséget szerez számára, szerte a világon. Stoll munkássága nagyban tükrözi New York-ot. Itt született, itt nott fel és a város sokszínu kultúrája nagymértékben befolyásolta ízlésvilágát. Már bemutatkozó lemezén is bizonyította, nem engedi magát szuk korlátok közé terelni. Nemcsak hard-techno számokat tartalmazott az LP, hanem szinte megfoghatatlan, polifonikus hangzásvilágú trackeket is. „Felejtsd el a zenébol készült falat, ha egyetlen téglával is mestermuvet alkothatsz.” Steve Stoll debütáló albuma szégyentelen, a maga nemében. A tiszta technohangzás és ritmusok büszkén nézhetnek farkasszemet a mai techno-csillámokkal. Maga az album címe is zavarba ejto a zenét hallva. Kemény techno hangzás és „Egy buta fiú csodája”? Az ember egy laza, „zöld-füstös” álmodozást várna. Következo albuma szinte ismero területekre visz. A „Model T” tribal hangzása tette igazán felejthetetlenné. Teljesen letisztult hangzásvilág lesz rá jellemzo, dobalapu ritmusok és vízalatti effektek. Ezt a style-t valószínuleg folytatni fogja, hisz megvette a Nova Mute szerzoi jogait és saját kiadójával, a Properrel szeretné továbbfejleszteni a projectet.
Diszkográfia (albumok):
1995 - Pacemaker 1995 - I'm Gonna 1997 - Damn Analog Technology 1998 - The Blunet Boy Wonder 1999 - Supernatural 1999 - DJ Mix Series, Vol 3
1995 - Hyperrealism 1995 - Elements (White Sawblade Vinyl) 1996 - Elastic
|
 |
 |
DAVE CLARKE
„...Mindig változnunk kell! Az oseink között vanak az amobák is. Hallanunk kell az elodeink hangját...” Egy átlagos dance muvész nem idézne Charles Darwintól, ha az életútjáról beszél, de ez nagyon is jellemzo Dave Clarke-ra. Az ösztönei még nyilvánvalóan nem hagyták cserben. Lassan már fél életét a zeneiparban töltötte Dj-ként, producerként, remixerként, rádióbemondóként, szerkesztoként. Mégis örök újító maradt. Bár nem mindig mentek simán a dolgok, egy csomó kiadóval kapcsolatos probléma után, egy új, boldog fejezetet nyitott a Skint Recordsnál. „Hirtelen senki sem akart visszafogni. Ez izgalmas, hiszen ezután nem lehet senkit bunbaknak tenni. Nem éreztem többé, hogy a sorsomat nem én irányítom.” Dave 1968. szeptember 19-én Brightonban született. Már korán nagy hatással volt rá a Depeche Mode, a hip hop, a ska és a disco. Igazán fiatalon próbálkozott extrém zenei „meglepetésekkel”. Egy ötperces kazettát loopolt össze a Frankie Goes To Hollywood „Two Tribes” számának légiriadó sziréna hangjából. Ezt bömböltette a suli ablakából krikett meccsek alatt. „Sajnos a többiek nem látták a vicces oldalát a dolognak.” Dave tizenévesen kezdett diszkózni, végighaladva a hip hoptól az acidig szinte az összes zenei irányzatban. Ekkor találkozott jövobeni feleségével, Laura-Jane-nel, aki klub menedzserként dolgozott. Amikor Brightonban a rave lett divatos, Dave acid és techno szettjei már nem voltak népszeruek. A felszabadult idejében kipróbálta a producerkedést. Elso önálló kiadványa ami Hardcore név alatt jött ki, túl hosszú volt single-nek, így albumnak minosítették, maga mögé utasította az Enigmát és Whitney Houstont egy egész hétre a Dance Top 100-ban. /Ekkor 1988-at írtunk!!/ A 90-es évek elején több albumot adott ki, de a „Vörös Trilógia” hozta meg számára a valódi hírnevet. Három távolinak tuno single, soha nem hallott dallamokkal, mégis emésztheto stílusban. Egyre több remix felkérést kapott /Chemical Brothers, New Order, Inner City, Mission Impossible/, mindegyikkel más és más oldalát mutatta meg a közönségnek. Ekkor gyujtötte híveinek nagyrészét, még a stílusteremto, elso albumának megjelenése elott. De pont ekkor ingott meg zenei pályája. „Úgy teszek, mintha meg sem történt volna.” - mondja Dave keményen. Egy végtelennek tuno jogi vita kezdodött szerzoi jogokról és kizárólagosságról. A több évig húzódó probléma sokáig megkötötte Dave muvészi szabadságát. Az elso kellemes élmények a remix-karrierjének felfutásakor érték. Az eltelt öt év hasznos volt: Depeche Mode, Leftfield, Moby, Faithless, Underworld, Laurent Garnier. „Az emberek megértették, csak azért nem maradhatok csendben, mert nagyon zavaros helyzetben vagyok.” „A remix nagyszeru lehetoséget nyújtott, hogy stúdiózzak és a nevem rajta legyen a lemezborítón! Ahhoz, hogy technót jatszak, nem kell producerként is muködnöm. Egy picit az ördög ügyvéjeként is beszélek, ezért is húztam fel ezeknek a k***a jogtudósoknak az agyát. Miért más akarja eldönteni, hogy mit csinálhatok és mit nem?!” Dave DJ-ként is hiperaktív volt, a techno nagyköveteként muködött szerte a világon. Heti három fellépés, gyakran három különbözo orszában. Hétrol hétre, évrol évre! /Az évi 800 000!! mérföld mindig összejött neki./ „Még mindig szenvedélyesen szeretem a technót. Rengeteg zenei irányzatot befolyásolt, de nem kapja meg a neki járó tiszteletet, figyelmet. Pedig, mivel a techno mindig a technológiába volt beágyazva,állandóan változik!” Ekkorra megoldódtak a jogi problémái a volt kiadójával, így új albumot jelentethetett meg a neve alatt. „A zene egy nyelv, ami felszabadít, hogy közelebb juthass saját magdhoz. A legoszintébb nyelv, ami létezik!” Dvae Clarke újra itt van, mostmár senki és semmi nem állíthatja meg!
Megjelenések:
Four Season Rmx , CD (ACV | | |
|
|
Ma Május 14. Szerda, Bonifác napja van.
| |
|
|